De ce ședințele nu sunt întotdeauna de impact?
Ne punem mereu problema lipsei de comunicare, atât la nivel personal, cât și la nivel de companie. Vorbim mereu de necesitatea unei bune comunicări , pe deplin înțeleasă de toți participanții .
De asemenea, din toate studiile recente, reiese că aceasta – COMUNICAREA – este printre primele cerințe necesare în cadrul unei companii.
DAR, sunt oare angajații atenți la ceea ce se comunică în cadrul unei ședințe ?
Reușesc managerii să sintetizeze ordinea de zi, să expună corect și concis topicurile, într-un timp relativ scurt, astfel încât să capteze atenția participanților ?
Răspunsul este de obicei: NU.
Ședințele se întind pe termen lung, se discută mult pe lângă subiect, astfel încât oamenii nu mai sunt atenți , fiecare pleacă cu gândul la ….ale lui și ține minte NEAPARAT că trebuie să zică și el/ea ceva în cadrul ședinței , pentru ca nu care cumva sa se zică apoi că nu este participativ/ă.
Prin urmare, rezulatatul este că de fapt nu ascultăm , uneori nici nu știm să ascultăm , dar ținem morțiș să ne spunem părerea , deși cineva a spus-o deja, dar noi nu am AUZIT.
Ce trebuie să facem ?
Ședințe scurte, la obiect.
Trecerea prin toate subiectele urgente la început de ședință .
Cerut feed-back , idei, imediat după prezentarea subiectului. Astfel, toți își pun pe loc mintea la contribuție .
Creați din ședință brain storming, nu monolog.
Total Business Solutions Romania în toate procesele de recrutare și Executive Search, precum și în cele de Career Management are că principiu de bază comunicarea eficientă și corectă.