Criză inedită pe piața muncii. Angajații vor să se simtă „acasă” la birou și să își aducă animalul de companie la serviciu.

Angajații sunt tot mai pretențioși când vine vorba despre condițiile pe care le au la birou. Cei mai mulți dintre ei vor să se simtă „acasă” atunci când sunt la muncă și să aibă tot confortul. Sunt salariați care nu vor să se despartă de animalul de companie în momentul în care merg la serviciu, așa că își doresc să vină cu el la job.

În aceste condiții, angajatorii trebuie să se gândească la soluții pentru amenajarea spațiilor de lucru astfel încât câinii, pisicile, hamsterii sau alte animale de companie să poată sta alături de stăpânii lor atunci când aceștia își rezolvă sarcinile de serviciu.

Pretențiile ridicate ale salariaților arată că, de fapt, la cinci luni de la ridicarea restricțiilor anti-Covid, oamenii vor să lucreze în continuare de acasă, mai ales că îngrijorările privind răspândirea virusului prind din nou contur.

În plus, pandemia le-a schimbat viziunea asupra vieții, așa că mulți dintre ei au așteptări tot mai mari de la angajatori privind beneficiile pe care le acordă pentru a-i convinge să se întoarcă la birou.

Piața muncii se confruntă cu o criză atipică

Toate aceste fenomene ne arată realitatea din piața muncii, piață care se confruntă cu o criză inedită, am putea spune atipică, pentru vremurile pe care le trăim.

În timp ce sunt salariați care vin în fața angajatorilor cu pretenții tot mai fanteziste, persoanele pe care pandemia le-a lăsat fără job acceptă să muncească în orice condiții, doar pentru a-și achita facturile și a-și întreține familiile.

Înainte de pandemie, familia, relaxarea, distracția erau undeva pe locuri îndepărtate într-un clasament al priorităților pe care le aveau angajații. Poate că acesta este și motivul pentru care acum vedem că aeroporturile sunt pline, iar toată lumea pleacă. Este anul în care lumea, pentru a nu ceda psihic, fizic, simte nevoia acută de a pleca în vacanță, de a se detașa de partea profesională, de serviciu și de a putea să își petreacă cât mai mult timp în aer liber. Ce ne-a învățat pe toți pandemia, de fapt, este să ne respectăm tot mai mult timpul liber, să ne respectăm mult mai mult familia, prietenii. Să punem preț pe ieșirile în aer liber, pe vizitele în alte țări pentru a descoperi noi culturi”, explică Daniela Necefor, Managing Partner TBS România.

Specialistul în resurse umane amintește faptul că, din punctul de vedere al angajării în companii, foarte multe persoane au învățat un lucru: opt ore de serviciu sunt opt ore de serviciu. Astfel că, salariații nu prea mai acceptă să lucreze niciun minut în plus. De asemenea, ceea ce se cere în fișa de post, aceea trebuie făcut. „Nu se mai acceptă abuzuri din partea companiilor, în sensul timp peste program neplătit, lipsă de apreciere pentru ceea ce ai făcut, lipsă de respect. Nu se mai acceptă managerii care nu sunt lideri. De fapt, sunt mult mai multe aspecte care au dus efectiv la o revoluție în ceea ce privește relația angajat- angajator. Lumea este foarte selectivă. Candidații sunt foarte selectivi atunci când își caută un loc de muncă. Sunt foarte atenți la ceea ce înseamnă compania, cine este managerul lor. Analizează cum sunt oamenii din departament și cum este cultura organizațională. Cu toate că vorbim de criză economică, criză energetică, criză alimentară, război la graniță, oamenii preferă un echilibru între viața profesională și viața privată.”, argumentează expertul HR.

Sursa: https://www.ordineazilei.ro/criza-inedita-pe-piata-muncii-angajatii-vor-sa-se-simta-acasa-la-birou-si-sa-isi-aduca-animalul-de-companie-la-serviciu/